Uusi blogi elämäntaparemonttiani tukemaan. Tilanne on se, että syksyllä 2007 painoni oli noin 118 kiloa, ihan tarkkaa lukua en muista, kun en tullut sitä mihinkään kirjanneeksi. Nyt vuotta myöhemmin vaaka näyttää 98,8 kg eli olen tullut alas reilusti. Painonpudotus näkyy koko olemuksessani ja esimerkiksi vaatekokoni on pienentynyt reilusti. Vuosi sitten jouduin ostamaan kokoa 56 , nyt saan mahtumaan jo 48. Pituutta minulla on 164 cm. Vuosi sitten olevilla lukemilla painoindeksini oli 43,9 joka tarkoittaa sairaalloista lihavuutta. Pakko oli tarttua asiaan ja jotain tehdä, sillä ikää on vasta vähän reilu 30 enkä halua ennenaikaisesti hautaan! Lisäksi minulla oli kolmen raskauden aikana todettu diabetestä ja riski 2-tyypin diabeteksen puhkeamiseen oli todella suuri. Muuta konstia ei ollut kuin laihduttaminen! Nyt painoindeksikin on jo tippunut: se on 36,8. Sekin tarkoittaa vielä vaikeaa lihavuutta, mutta minä teen sen, mitä olen aikonutkin! Tavoitepainoni on 70, jolla painoindeksini olisi 26. Se riittäisi minulle.