Pientä pohdintaa maaliskuun liikkumisista. Alkukuukauden sairastelut tekivät sen, etten päässyt lenkkeilyn kilometritavoitteisiin. Lopputulos ei kuitenkaan paljoa tavoitteesta jäänyt. Parin päivän lenkkeilyllä olisin tavoitteet saavuttanut. Kokonaistulokseen (yht. 53km) olen kuitenkin hyvin tyytyväinen. Huhtikuulle laitoin sitten kokonaistavoitteeksi 70km, enkä eritellyt siitä kävelyn ja hölkän määriä. Tällä menolla hölkkäily lisääntyy kerta kerralta, niin on etukäteen vaikea arvioida, miten kunto kestää. Lähinnä pelkään oikean nilkan kestävyyttä, sillä siitä on mennyt nivelsiteet vuonna 2000 ja nyt on alkanut tuntumaan sille, että kirurgille olisi siinä töitä. Jännä, että nilkka kestää paremmin hölkkäämistä kuin kävelyä!!! Hetki sitten tulin maaliskuun viimeiseltä lenkiltä, huomenna pidän huilipäivän. Tänään sain taas hölkkämatkaa pidennettyä. Nyt yhtäjaksoisest jaksoin hölkätä jo 1,8km. Hymy Muistatteko, kun hihkuin 400 metrin saavutusta? Nyt olo tuntuu moninkerroin mukavammalta. Minä jaksan! Selkä märkänä tulin lenkin päätteeksi kotiin ja kyllä nyt suihku tekee hyvää Kieli ulkona 

Pisteiden laskenta sujuu suunnitellusti. Tänään siirryin viikolle 6 eli kohta olen ohjelman puolivälissä. Tälle viikolle ohjeita on mm. kuitujen käyttöön, joka onkin minulla mielestäni hyvin hallinnassa. Enhän muuta syökään kuin tummia viljatuotteita. Jokainen, joka kamppailee näläntunteen kanssa, kannattaisi kokeilla, mitä rukiinen leipä saa aikaan. Minä olen joskus saanut siitä pahat närästykset, mutta kun opettelin väkisin ruista syömään ja samalla jätin vaaleat viljat ja hiivaleivät pois, niin vatsani tottui rukiiseen. Jälkikäteen olen miettinyt, että närästykseni saattoikin johtua liiallisesta hiivatuotteiden käytöstä. Siihen aikaan minulla oli usein kiusallisia hiivatulehduksia ja nyt olen saanut olla 7 vuotta "puhtailla papereilla" senkin puolesta. No, meni vähän ohi aiheen, mutta liippasi niin läheltä, etten malttanut olla kirjoittamatta Nolostunut   Toinen kertomisen arvoinen asia tälle viikolle on tämä: kevyt ei tarkoita kaloritonta . Eli kaupassa ei kannata luottaa aina tuotteen "kevyt"-mainontaan. Kannatta lukaista tuoteselostekin, sillä energia- ja rasvamäärä selviävät niistä paremmin kuin jostain esim light-merkinnästä.  

Tämmöstä tällä kertaa, tsempityksiä kanssasisarille.